Музичне мистецтво, 5 - Б клас
(урок 22 - 06.04.2020, урок 23 - 13.04.2020)
Підручник с. 107-116 (короткий конспект)
Тема: "Симфонічна музика" (урок 1)

Музика , як казка , музика – жива.
І не треба серцю будь-які слова .
В музиці – найвищі ніжні почуття .
В ній любов і туга , та саме життя .
Музика , як море , то штормить , то ні .
Там знаходить серце рятівні вогні .
Музика , як сонце , гріє нам серця ,
Їй нема початку , їй нема кінця .
Г. Свиридов «Романс»
Музика живе в кожній людині, вона оживає в ї думках,
мріях, вона надихає людину настільки, що хочеться подарувати всьому світові частинку самого себе. Іноді
одного інструменту замало, щоб передати всю красу, тоді композитори звертаються
до більш яскравих кольорів і фарб.
Різноманітність і витонченість, величність і грацію,
суворість і гармонійність музиці додає оркестр. Звідки ж походить цей
надзвичайно майстерний і талановитий колектив?
Слово «оркестр»
(«орхестра») походить від назви
круглого майданчика перед сценою
в давньогрецькому театрі, де розміщувалися давньогрецький хор, учасник
будь – якої трагедії або
комедії.
Симфонічний оркестр – великий колектив музикантів,
які виконують симфонічні
музичні твори.
Кажуть,
що рояль – це королівський інструмент, в якому вміщуються всі звуки справжнього
симфонічного оркестру . А які ж інструменти входять до складу симфонічного
оркестру?

Склад
симфонічного оркестру
Людський
голос часто порівнюють із звуком цього музичного інструмента, бо вона здатна
розповісти багато таємниць і дивовижних історій. Що це за музичний інструмент?
Вірно – це скрипка. У симфонічному оркестрі є струно-смичкова група
інструментів, в яку входить скрипка, альт, віолончель і контрабас.
(демонстрація слайду)
Є
музичні інструменти, які передають мелодії серця людини і виходять із середини
через повітря - називають ці інструменти
духовими. Одні виготовлені із дерева – дерев’яні духові – кларнет, гобой, фагот
і флейта (слайд), а інші з міді – труба, тромбон, валторна та туба (слайд).
Не
можна обійтися і без ударних інструментів, які передають ритми серця - литаври,
тарілки, ксилофон, барабан (слайд). А поодинокі музичні інструменти додають
шарму, витонченості, незвичайної краси – арфа, орган, рояль або челеста (слайд).
Спробуймо відтворити справжній симфонічний оркестр з
правильним розташуванням (створення на дошці схеми розташування музичних
інструментів).
Які музичні твори виконує
симфонічний оркестр? Лише великі жанри чи, можливо, якійсь серйозні, або
розважальні?


А що
ж таке вальс? Яким він може бути – радісним чи бурхливим, яскравим чи спокійним?(робота
з репродукціями картин)
Талановитий
композитор Г. Свиридов вкладав всю душу у свої музичні творіння. Він милувався природою,
людиною, намагався відчути її настрій, думки, почуття та передати
найрізноманітніші переживання у музиці, що писав. Пам’ятаєте музичний твір,
який вас зустрічав. Це «Романс», написаний саме ним. А як ви гадаєте, яким би
міг бути вальс, написаний композитором? Можливо спокійним або тривожним,
стрімким або плавним?

1. Слухання «Вальсу» у виконанні Симфонічного оркестру.


2. Прочитай фрагмент казки "Таємниця запічного цвіркуна" (Г. Циферова) - підручник с. 110
мультфільм до казки
Домашнє завдання:
Створити презентацію (або проєкт) на тему: "Таємниці таланту Моцарта"
(надсилати можна на пошту ulyanazarova90@ukr.net
або на Viber 099-718-48-20)
(надсилати можна на пошту ulyanazarova90@ukr.net
або на Viber 099-718-48-20)
Тема: "Симфонічна музика" (урок 2)


Уважно прослухай найвідомішу симфонію
Немає коментарів:
Дописати коментар